søndag den 1. juli 2012

Sindssygt indretningsprojekt

kører stadig. Skal til IKEA helvede i morgen. Og jeg har, som mange andre mennesker, et hade/elske forhold til det svenske indretningsslaraffenland. Jeg absolut hader deres cafeteria (som jeg altid spiser i alligevel), det faktum at jeg aldrig har penge nok med og at der altid mangler den der sidste vare på deres lager som ellers ville have gjort projektet perfekt.

På den anden side elsker jeg IKEA for alt det andet. For at kunne få lige præcis dén dims du står og mangler - også selvom du er den eneste person i verden der mangler den. Jeg knuselsker også at man skal samle alting selv. Det er ligesom et kæmpe puslespil, der skal gå op.

Problemet med saml-selv er bare, at jeg ikke har fanget rækkefølgen med manualerne endnu. IKEA-dag for mig foregår som regel således:

1) Storm ind ad døren, storsvedende, med 4 kæmpe, blå plasticsække med alt det lort, der ikke stod på listen.
2) Slæb alt andet lort, der rent faktisk stod på listen, ind i lejlighed.
3) Kig træt på alt det lort du har købt.
4) Riv første og bedste papkasse op med møbel du ikke vidste, at du havde købt.
5) Forsøg at saml møblet på gefühlen.
6) Skil lortet ad igen.
7) Start forfra.
8) Riv lortet fra hinanden.
9) Fisk manualen frem fra skraldespand/papkasse/under sofaen
10) Følg manualen og hav færdigt møbel på et kvarter.
11) Gentag med resten af kasserne.



4 kommentarer:

  1. Haha. Nikkende og SÅ enig. Slaraffenland uden lige .. Hate to love it - love to hate it!

    SvarSlet
  2. Høhøhø! SÅ enig.
    Handy har spurgt om vi skal i IKEA sammen snart.
    Tror ikke jeg tør. Jeg tror slet ikke vores forhold er klar til den ultimative test.

    SvarSlet
  3. J og jeg flyttede sammen for 3 år siden. Det var første, eneste og sidste gang vi var IKEA sammen.

    Blev enige om at det nok var bedst at jeg bare stod for den del.

    SvarSlet