fredag den 10. februar 2012

Har I hørt det?

Krøjby er åbenbart blevet "fed".  Eller måske er hun gravid? Eller skal tage sig lidt sammen, for INGEN gider at se på tykke piger!


Nu håber jeg, at alle har fornemmelsen af ironien i de første sætninger, som i øvrigt er taget fra nogle af de lede kommentarer, der er skrevet til hende (Seriøst, jeg tager ikke engang pis på jer. Det er der fandme nogen, der skriver!).
Jeg synes, at Krøjby er stanghamrende lækker og modig. Hendes blog handler ikke om at leve op til de "rette kropsidealer" (VÅS iøvrigt!). Den handler om livsglæde, om at følge sit hjerte og turde livet.

Men Krøjby rammer sgu hovedet på sømmet. Hendes vægt rager ikke hendes læsere. Hun havde det dårligt, da hun var langt tyndere (ikke slankere - TYNDERE! Stor, stor forskel for mig. Hun er lækker-slank nu!)
Og vil alle kvinder ikke gerne tabe sig? Om det så er lårene, topmaven, dobbelthagen eller armene, så har vi allesammen et eller andet at brokke os over - og forventer åbenbart, at sådan skal alle andre også have det. Disse lede kællinger, der har skrevet ovenstående, forventer at Kathrine ikke er glad for sin krop, fordi hun har fået kvindelige former. COME ON, ALTSÅ!

Nu er jeg selv en kvindelig str. 42. Jep, I læste rigtigt. Vil I høre noget andet? Jeg kan godt lide mig selv. Jeg elsker mine bryster, mine hofter, min røv og mine ben. Vil I høre en tredje ting? Det gør min kæreste også. Han forguder min krop, faktisk. Ligesom alle andre fyre, jeg har været i seng med. Og ja, jeg har snakket om at tabe mig på et tidspunkt. Og det bliver aldrig til noget. Det har jeg jo kraftedeme snakket om i de sidste 3 år. Og det bliver aldrig til noget, for kan egentligt godt lide min krop. Det sjove er nemlig, at projekt -15 kg kun bliver taget op, når jeg har det dårligt med mig selv - ikke på kropsområdet, men når jeg ikke føler mig klog, smuk eller stabil. Det er da noget at tænke over, synes I ikke?

Og på trods af, at jeg har det fint med min krop, så får jeg tit reaktionen: "Er du VIRKELIG glad? Du er jo en str. 42?!?!?!". Ja, jeg er glad. Nej, jeg kommer a.l.d.r.i.g ned i en str. 36.

Jeg vil gerne opfordre til, at alle piger læser Krøjbys indlæg. Og sætter tingene i perspektiv. Og lukker røven, hvis de ikke har noget pænt at sige.

Og Krøjby - jeg har altid godt kunne lide dig. Men nu kan jeg virkelig, virkelig godt lide dig. (Og tab dig for helvede ikke fordi en eller anden krukke ikke kan håndtere det. Vil du ikke nok? Dine kjoler sidder pænere.)


p.s Your tits looks amazing.


Og for første, eneste og sidste gang vil jeg ligge et billede ud på bloggen af mig selv. Bare for at bidrage til denne kropsdebat. (Er på vej ud af døren til en fest, så I får lige billede med aftens kjole på)
Man skal være dum for ikke at kunne se, at mit "problemområde" er min muffintop. Men man skal også være godt dum for ikke at se hvad mine fordele er.

Og nu tager jeg til fest, drikker champagne og æder krebs til jeg triller.

4 kommentarer:

  1. Hvor godt, at du også har taget fat i debatten. Og du er jo hammer-lækker!

    /Ditte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes denne debat er så vigtig, at hvis jeg skabe lidt røre ved at smække min str. 42 på nettet, så gør jeg det! Men tusind tak for sød kommentar, og så håber jeg du har lyst til at læse med igen :)

      Slet
  2. Super smukt billede, jeg kan kun få øje på flotte kvindelige former :- )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rosen, men det er nu ikke derfor jeg lagt det op :) Synes bare efterhånden at denne debat om de rette kropsidealer er for langt ude - jeg synes det er tankevækkende, at jeg havde været en s.t.e.g. for 1000 år siden ;)
      Men tusind tak for pæn kommentar og tak for at læse med :)

      Slet