mandag den 6. februar 2012

Victoria Milan - for de gift(ige) og samlevende.

"Føler du dig låst i et monotont og kærlighedsløst ægteskab? Savner du den magiske følelse af lidenskab? Spænding? Nærhed? Victoria Milan kan gøre dig levende igen! .... Husk at du kun lever én gang!"


Victoria Milan - et datingsite for folk, der allerede har mand/kone/kæreste derhjemme. Folk, som mangler "spænding i hverdagen". Nogen vil vel sige, at det er næste skridt. At der allerede er datingsites for fede, for +40, for voksenbabyer og, og og... Listen er uendelig.

Forskellen for mig på Victoria Milan og alle andre datingsider er, at de ikke direkte kommer med budskabet om, at man skal være sin partner utro - det kan være man er det, men det er ikke det datingsidens tema er.

Jeg ved det ikke, måske er jeg gammeldags. Men fra mit synspunkt så handler VM om så mange andre ting end "bare" at bolle med andre end sin partner - det handler om, at man nødvendigvis kommer til at såre partneren. Med én, som man har fundet på et datingsite. VM markedsfører utroskab, svinestreger og grim opførsel, som om det er noget sexet og forførende. Det er det ikke. Ikke for mig. For mig er det frastødende og jeg tager gevaldigt afstand for det.

En anden ting, der frastøder mig helt vildt, er brugerne af denne grimme service ikke selv tager ansvar for deres liv. Det øverste citat er taget direkte fra VMs hjemmeside, og jeg må indrømme, at min første tanke er: "Hvorfor bruge en datingside?". Hvis ens forhold er så monotont og kedeligt, hvorfor så ikke bare pakke sit lort og skride? Gøre sig selv lykkelig? Jeg tvivler seriøst på at usikkerheden, den dårlige samvittighed og viden om ens egen selvcentrerede kyllinge-adfærd er specielt befriende.

Det værste af det hele? De har pænt mange medlemmer. Det sidste tal jeg hørte, var 150.000.

2 kommentarer:

  1. Jeg forstår ikke konceptet... Man kan vel(??) ikke oploade sit billede på en sådan hjemmeside, og så plører folk rundt i en stor intetsigende anonym del? Altså jeg forstår det virkelig ikke.

    Udover jeg selvfølgelig ikke forstår at der er marked for den slags. Hvor er vores morale forsvundet hen?

    Rina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal være ærlig at indrømme, at jeg simpelthen ikke aner hvordan det foregår. Ved bare, at jeg virkelig synes, det er noget svineri.

      Slet