fredag den 24. februar 2012

Den nuancerede trans, Jacob.

Jeg ved ikke, om du har mødt Jacob. Han var vikar for den skønne Maren, mens hun efterlod os, hendes læsere, tilbage alene. Jeg var meget skuffet. Virkelig. Maren er mit daglige fix!

Men så kom Jacob. Og så blev jeg altså svært opstemt. For hold da op, hvor kunne Jacob skrive. Og nuancere. Og fortælle hudløst ærligt om sine spøgelser og tanker - på den ikke-selvynkende, ikke-klamme måde.

Næ, næ. Jacob fortalte (blandt mange, mange andre ting!) om hvordan det var, at være transvestit og om springe ud af skabet (gør transvestiter det? Eller er det kun bøsser?) og gøre det officielt.

Nu ser jeg ikke mig selv som en specielt snævertsynet person. Overhovedet ikke. What so ever. Jeg skal jo for fanden undervise andres børn! Men lige præcis transvestiter har jeg aldrig "interesseret" mig for. Og måske altid syntes, at det var en lille smule skabet. Men er du sunshine, hvor fik Jacob(ine) rusket op mine opfattelser og tanker på dét punkt.

Jacob, hvis du læser med. Jeg lover aldrig nogensinde at grine indeni, når jeg ser en mand, der også kan lide at ligne en kvinde. Jeg lover dig, at jeg i stedet for at undgå øjenkontakt, vil søge den. Og smile stort til personen.

Måske endda komplimentere nederdelen.

Hvis I vil, kan I læse med på Jacobs nye blog her.

2 kommentarer:

  1. Orv, mand, det var sgu sød skrevet. Og billedet er næsten mig, bortset fra at jeg naturens gang mod skaldethed har tvunget mig ud i en yderst kort maskinklip.

    Hvad er det med curlers der går dem skrækkeligt kiksede og alligevel cool?

    Kh
    Jakob
    Jakob

    SvarSlet
  2. Hej Jakob - dejligt, at du læste med her! Og det er jo sådan, at når man gør noget rigtigt, så skal man have ros. Så det fik du :)

    Og ja, jeg ved det ikke. Synes mest jeg ligner Emma fra Rottehullet med curlers i.

    SvarSlet