fredag den 1. juli 2011

...... I told you so!

Min lillesøster og min bedste ven siden gymnasiet blev kærester for 4 måneder siden. Og det var jeg ikke skide begejstret for. Vel. For hvem gider lige dele sin bedste ven med sin søster? Som om jeg ikke allerede er blevet nødt til at dele mit bedste legetøj med hende igennem hele mit liv? Vil fandme have mine venner i fred. Men sådan blev det ikke. De blev kærester. Det er de så ikke mere. Og selvom de heldigvis var enige om at stoppe forholdet, skal jeg stadig trøste. Og lytte. Og købe chokolade, hvidvin og smøger i kilovis. For det er sådan noget storesøstre skal. Passe på de små søskende. Selvom de faktisk er ret store nu og egentligt kan det meste selv. Og jeg elsker den rolle. Det gør jeg altså.
Men hele dagen i dag har én sætning kørt rundt i hovedet på mig og været på spidsen af min tunge:

".... I told you so!"

Men man tier stille. Og er egentlig lidt lettet. For måske begynder de begge at smile lidt igen snart.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar