torsdag den 28. juli 2011

Du er ikke syg nok i hovedet, vel?

Har lige en opfølger til mit indlæg om min Onkels indlæggelse på psykiatrisk hospital. Han er nu, 1 1/2 uge efter, blevet udskrevet. Han er ikke syg nok i hovedet. Lægerne mener, at han nok mere er ludoman. Selvom "de også mener, han er meget depressiv". Kommunen, som skal overtage hans sag, hvis han er ludoman, mener at han helt sikkert er syg nok i hovedet, til at være indlagt. For så er han ikke længere deres ansvar.
Det er så, hvad det er. Men da lægen svarede på mine indsigelser med denne begrundelse: "Der er jo også andre, der er syge!" tabte jeg kæben. Og besindelsen. Og spurgte om man virkelig skal skære håndleddene over på sig selv, voldtage andre eller blotte sig for børn,  før man er syg nok?

Så nu er mit spørgsmål. Hvor skal han nu gå hen og få hjælp? Hvem skal hjælpe ham op af hullet?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar