tirsdag den 2. oktober 2012

I workout!

Kan I huske da jeg talte om projekt -15 kg? 

Nå, men det er aktuelt igen. I forlængelse af plan baby. For jeg skal overhovedet ikke veje det jeg gør nu og så tage en masse graviditetskilo på. Det gider jeg bare ikke. Og derfor må jeg træffe det ansvarlige valg. Ikke alene for den kommende baby, men fandeme også for mig!

Jeg er ikke slemt overvægtig. Slet ikke. Hvis du mødte mig ville du med garanti sige:

"Det er da ikke så slemt?"

Og nej, det er ikke så slemt. Men det bliver slemt hvis jeg ikke gør noget ved det. Samtidig handler det også om, hvilken type forælder jeg vil være. Og jeg nægter simpelthen at være hende der ikke kan løbe rundt med ungen, fordi hun er i dårlig form. Nix du!

Så jeg er i fuld gang med projektet og har været det i et par uger. Jeg har tabt ca. 4 kilo, tøjet sidder pænere og jeg kan lukke bæltet et hul længere inde end jeg plejer. Jeg træner 4 gange om ugen på forskellige hold og derudover har jeg meldt mig på et kursus, hvor man lærer og spise efter hvad kroppen har bruge for fra naturens side af - altså en slags spis-som-neanderthaleren.

Det vil sige at:

- Fløde, kokosmælk, kokosolie, smør, mayonaise og fuldfed creme fraiche er toppen!
- Kød (ALT kød!), fisk og æg er en fast del af min tallerken.
- Jeg drikker te, friskpresset juice og masser af vand.
- Og selvfølgelig et ton af lækre grøntsager.
- Kulhydrater i form af ris, brød og kartofler er fuldstændig ulovlige. (Det der med at undvære pasta er altså hårdt!)
- Ingen light-produkter. Overhoved! (Passer mig fint!)
- Ingen mælk eller ost, da det er pasteuriseret og der er rodet med fedtsyrebalancen.
- Ingen sukker (Surprise!)

Jeg spiser efter fordelingen 50% kulhydrat (fra grøntsager!), 40% protein og 10% fedt. 

Det der er fedt ved denne kostomlægning er, at jeg føler mig tilfredsstillet. Jeg har energi hele dagen og føler ikke at jeg craver ting på samme måde som tidligere. Jeg er ikke oppustet og ugidelig og det er altså med til at holde motivationen oppe. 

I får lige et eksempel på en omgang aftensmad og en omgang morgenmad: 

Kylling med grønne bønner, gulerødder, ærter, løg og blomkål.

Pærer, appelsiner og scrambled eggs og en stor kop te.


1 kommentar: