mandag den 3. oktober 2011

Pessimist. Med stort P.

Thi kendes for ret. Jeg er pessimist. Glasset er altid kun halvt tomt. Men det er der fandeme heller ikke noget at sige til, vel? For alting sejler og står overhovedet ikke vandret. Lejligheden roder. Overalt. Med hår, krummer og dustbunnies. Derudover har jeg opdaget en bager. Eller skal jeg hellere sige, bageren!  De laver verdens bedste romsnegle - snegle, som er snaskede helt ude i kanten, og ikke kun i midten! Har ædt 4 på 7 dage. Det er altså også skide strengt, at den ligger på min vej hjem (Okay, næsten på vejen hjem. Det er kun en omvej på en lille kilometer.)

Er også verdens værste studerende. Kan slet, slet ikke tage mig sammen til række ud efter bog, læse tekst, tænke over tekst, diskutere tekst eller arbejde med opgaver om tekst. I dag var jeg i skole for første gang i 1 1/2 uge. Det er altså ikke så godt. Det er bare ligesom om, jeg får meget mere ud af, at sidde herhjemme i mit nattøj og se gamle gysere som "Rosemarys baby", "Repulsion" eller "Dr. Jekyll and Mr. Hyde"(1932'er udgaven, selvsagt!) end jeg gør ved at tage ud i den virkelige verden. Min osteklokke er rarere end den virkeligheden.

Men det er altså også unfair, ikke? For det er jo kraftedeme et helt projekt at gøre sig klar til en helt almindelig dag!

 Tidsplan over mine morgener (når jeg altså endelig tager i skole!):

06:00 Vækkeur ringer første gang.
06:05 Vækkeur ringer anden gang. Stå op.
06:07 Tisse. Se på lig i spejl.
06:11 Hente tøj. Se på lig i spejl igen.
06:17 Rede hår, se opgivende på ansigt. Påføre mascara og mineralpudder. Ærge sig over ikke at have synlige øjenbryn.
06:30 Skifte tøj. Første sæt helt forkert.
06:35 Lave morgenmad. Som regel havregryn. Nogen gange romsnegl.
06:50 Få stress over, at klokken er så mange. Pakke taske med computer, smøger, nøgler, pung og andre nødvendigheder. Opdage, at man igen har glemt at smøre madpakke.
07:00 Smække madpakke sammen, der består af 4 gulerødder og en rugbrødsklapsammen. Jakke på, støvler på.Ud i gang, låse dør.
07:07 Låse dør op, lede efter telefon, finde telefon i køleskab (!?), ud af dør, låse dør, ned på gaden, finde cykel, cykle til station, paniklede efter cykelparkering, løbe til tog.
07:22 Ankomst på station
07:23 Tog kører.

Der er sgu da ikke noget at sige til, at man ikke orker det show hver eneste dag!

2 kommentarer:

  1. Hvis man er pessimist, er glasset altid halvt tomt ;) Ikke halvt fyldt. For så ser du jo netop på den positive side.

    Ellers fed blog!

    // Rodebutikken

    SvarSlet
  2. Haha, du har sgu da ret! Det gik vist lidt hurtigt ;) Og tak for ros - dejligt, du læser med :)

    SvarSlet